Qüestionari de la UB

Uns alumnes del Postgrau en Gestió i Producció d’Espectacles de la UB ens han fet un qüestionari per a un treball de recerca sobre crowdfunding. Ací teniu les preguntes que ens han plantejat i les nostres respostes:

Per què heu optat pel finançament col.lectiu o Crowdfunding com a sistema de finançament per al vostre projecte?

Perquè volíem unes festes purament autogestionades i teníem clar des d’un principi que no volíem dependre de cap tipus de finançament extern, ni públic ni privat. La Fira de Gandia Autogestionada naix de les inquietuds que compartim un grup d’amics per l’activitat cultural de la ciutat i el seu entorn més immediat. Entenem que les festes locals d’un municipi han de ser una manera de recuperar el carrer com a lloc de trobada i fer participar de la celebració a tot els ciutadans que així ho desitgen, i la millor manera que vam trobar per a aconseguir-ho va ser llançant una proposta de crowdfunding on tothom podia fer aportacions de mecenatge.

Quina és l’estratègia que heu seguit per aconseguir mecenes?

Moltíssima feina de promoció i ser constants a l’hora de mantindre actualitzats els canals d’informació amb el públic. El blog oficial, la pàgina de Facebook i el compte de Twitter són les eines principals que hem fet servir, però també vam enviar notes de premsa als mitjans de comunicació locals amb la nova informació que s’anava generant. També els vam parlar del projecte a molts dels nostres amics i poc a poc vam anar estenent la xarxa.

Us ha servit l’èxit en el Crowdfunding com aval per aconseguir altres fonts de financiació?

En aquest cas no, perquè de moment tampoc hem cercat altres fonts de finançament. Una cosa que sí que vam aconseguir, gràcies en part a la bona acollida del crowdfunding: un col·lectiu de la comarca ens deixà el seu local com a base d’operacions sense esperar res a canvi.

Creieu que l’espectacle en viu pot trobar en aquest sistema una font de finançament substitutiva de l’habitual?

Creiem que el finançament col·lectiu és una bona manera de capitalitzar projectes, especialment si són artístics o culturals, que són aquells que en primer lloc són abandonats pels organismes públics en temps de crisi. Això no vol dir –esperem– que vagen a desaparéixer les iniciatives culturals pagades per les administracions sinó que s’incorporarà aquesta nova manera de finançar els espectacles en viu com una opció més entre totes les possibles.

Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s